RODO i Polityka prywatności
Obowiązek informacyjny RODO i Polityka prywatności
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia
27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i
w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE. L Nr 119, 4 maja 2016 r., str.
1, dalej: RODO) uprzejmie informuję, że:
1. Administratorem danych osobowych jest Agata Romała, ul. Platynowa 6c/7, 80-041 Gdańsk,
adres e-mail: kontakt@romała.pl
2. Nie został wyznaczony inspektor ochrony danych osobowych.
3. W sprawach ochrony danych osobowych należy kontaktować się pod adresem e-mail lub
korespondencyjnie na adres (pkt 1 powyżej).
4. Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji/wykonania umowy lub świadczenia usługi
doradczych, konsultacji prawnej i podatkowej oraz archiwizacji danych.
5. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a, b, c, d, f oraz art. 9 ust.2 lit. a,
b, c, f RODO, czyli jest realizowane na podstawie zgody, lub jest niezbędne do wykonania
umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby,
której dane dotyczą, przed zawarciem umowy oraz jest niezbędne do wypełnienia obowiązku
prawnego ciążącego na administratorze, lub jest niezbędne do ochrony żywotnych interesów
osoby, której dane dotyczą, lub innej osoby fizycznej. Dane osobowe mogą być również
przetwarzane gdy jest to niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń lub w ramach
sprawowania wymiaru sprawiedliwości przez sądy. Uzasadnionym interesem administratora jest
dochodzenie roszczeń wynikających z przepisów prawa.
6. Podanie danych jest warunkiem umownym lub warunkiem zawarcia umowy, również może być
niezbędne do realizacji obowiązków prawnych ciążących na administratorze.
7. Dostęp do danych osobowych mają będą mieć jedynie upoważnieni pracownicy /
współpracownicy / podwykonawcy w celu realizacji swoich obowiązków służbowych, a także
podmioty dostarczające korespondencję, świadczące usługi informatyczne, księgowe,
hostingowe oraz w zakresie świadczenia usług związanych z utrzymaniem poczty elektronicznej,
a także uprawnione organy publiczne.
8. Dane będą przetwarzane przez okres trwania umowy lub usługi. Dane przechowywane będą
przez okres przewidziany przepisami prawa od momentu zakończenia świadczenia umowy.
Jeżeli wyrażone zostaną zgody na przetwarzanie danych osobowych, dane przetwarzane będą
do czasu wycofania zgody.
9. Informuję o przysługującym prawie do:
◦ dostępu do swoich danych osobowych i żądania ich kopii,
◦ sprostowania lub uaktualnienia swoich danych osobowych,
◦ żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych, w granicach prawa,
◦ przenoszenia danych osobowych,
◦ usunięcia danych, jeżeli nie jest realizowany żaden inny cel przetwarzania, np. zakończono
przechowywanie dokumentacji w okresie wynikającym z przepisów prawa,
◦ ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
◦ wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych
Osobowych.
W stosunku do danych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionych interesów
realizowanych przez administratora, przysługuje prawo złożenia sprzeciwu wobec
przetwarzania danych osobowych. Z uprawnień można skorzystać kontaktując się się pod
adresem e-mail lub korespondencyjnie na adres (pkt 1 powyżej).
10. Podanie danych osobowych jest dobrowolne w celu realizacji umowy, w pozostałych przypadkach
podanie danych jest obowiązkowe, w szczególności gdy wymaga tego spełnienie obowiązku
prawnego ciążącego na Administratorze.
11. Dane osobowe nie są wykorzystywane w celu zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
12. Strona internetowa administratora używa plików „cookies”. Brak zmiany po stronie użytkownika
ustawień przeglądarki jest równoznaczny z wyrażeniem zgody na ich użycie. Instalacja plików
„cookies” jest konieczna do prawidłowego działania funkcjonalności na stronie internetowej. W
plikach „cookies" znajdują się informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony
internetowej, w szczególności tych wymagających autoryzacji. W ramach strony internetowej
stosowane są rodzaje:
◦ sesyjne - pliki tymczasowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika
do czasu opuszczenia strony internetowej,
◦ stałe - pliki przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika przez czas określony w
parametrach plików „cookies” lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika,
◦ analityczne - umożliwiają lepsze poznanie sposobu interakcji użytkownika w zakresie
zawartości strony internetowej, lepiej zorganizować jego układ, gromadzą informacje o
sposobie korzystania ze strony internetowej przez użytkowników, typie strony, z jakiej
użytkownik został przekierowany, oraz liczbie odwiedzin i czasie wizyty użytkownika na
stronie. Informacje te nie rejestrują konkretnych danych osobowych użytkownika, lecz służą
do opracowania statystyk korzystania ze strony internetowej.
Użytkownik ma prawo zadecydowania w zakresie dostępu plików „cookies” do swojego
komputera poprzez ich uprzedni wybór w oknie swojej przeglądarki. Szczegółowe informacje
o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach
oprogramowania (przeglądarki internetowej).
13. Korzystanie z niniejszej strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym
przechowywana jest niniejsza strona. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w
logach serwera. Logi obejmują m.in. adres IP użytkownika, datę i czas serwera, informacje o
przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym, z jakiego korzysta użytkownik. Logi
zapisywane i przechowywane są na serwerze. Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone
z konkretnymi osobami korzystającymi ze strony i nie są wykorzystywane przez administratora w
celu identyfikacji użytkownika. Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do
administrowania niniejszą stroną, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami
upoważnionymi do administrowania serwerem.